بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس

در صورتیکه اقدام به کسب اطلاعات در زمینه طراحی سایت کرده باشید و یا علاقه مند به کسب اطلاعات در خصوص طراحی سایت حرفه ای باشید عبارت هایی مانند: سایت ریسپانسیو، سایت واکنشگرا، طراحی سایت واکنشگرا، طراحی سایت ریسپانسیو، هزینه سایت ریسپانسیو و مواردی از قبیل را شنیده اید در این مقاله از سایت گروه مهندسین رضا وب سعی خواهیم کرد به صورت کامل به معرفی و بررسی این موارد بپردازیم.

ریسپانسیو چیست؟

کلمه ریپسانسیو در زبان فارسی به واکنشگرا ترجمه شده و در زبان انگلیسی به این صورت Responsive نوشته می شود. با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از سایت ها واکنشگرایی سایت ها هم بسیار مطرح شده و البته رشد بسیار بالایی داشته است.

سایت ریسپانسیو چیست؟

در ساده ترین تعریف ممکن برای سایت واکنشگرا یا همان ریسپانسیو می توان گفت که سایت ریسپانسیو هنگام نمایش در دستگاه های مختلف بر اساس اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده نمایش داده می شود. امروزه تقریبا همه افراد جامعه به دنیای اینترنت دسترسی دارند و طبعا با در نظر گرفتن سلایق  و شرایط های مختلف دستگاه های مورد استفاده نیز فرق خواهند کرد از موبایل و تبلت گرفته تا تلوزیون های هوشمند، هر کدام از موارد فوق صفحه نمایش هایی با رزولوشن و سایز های مختلف که برای بازدید وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت وب سایت ریسپانسیو چیست؟

در اینجا اهمیت ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت بسیار بیشتر مشخص می شود به عنوان نمونه اگر به چند سال عقبتر برگردیم شاهد بسیاری از وب سایت بودیم که واکنشگرا نبودند محل قرار گیری و نحوه چیدمان و نمایش المان های مختلف در یک صفحه از وب سایت برحسب دستگاه و صفحه نمایش مورد استفاده متفاوت بودند. و دقیقا در همین جا بود که طراحان سایت به فکر طراحی سایت واکنشگرا افتادند تا وب سایت های ایجاد شده از یک سری اصول و استاندارد پیروی کنند تا نتیجه کار وب سایت واکنشگرا باشد.

معایت سایت های غیر واکنشگرا:

البته توجه داشته باشید که سایتی که  بصورت غیر واکنشگرا طراحی شده باشد به این معنی نیست که در کامپیوتر یا سایر دستگاه ها قادر به نمایش نباشد اما قطعا مجبور خواهید بود برای دیدن بخش هایی از سایت اسکرول کنید یا به اجبار از زوم کردن استفاده نمایید.همانطور که در بالا نیز گفتیم امروزه کاربران با دستگاه های مختلفی از اینترنت استفاده می نمایند، پس باید وب سایت نهایی ایجاد شده به نحوی باشد که کاربر موقع استفاده از آن نیازی به اسکرول افقی، زوم کردن بر روی بخش هایی متنی و… نداشته باشد و همینطور تصاویر مورد استفاده، متن ها، لینک ها و دکمه های به کار رفته در سایت واضح باشد.

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو:

چرا باید سایت واکنشگرا باشد؟

کاربران گرامی در صورت تمایل به استفاده از سایر مقالات اختصاصی رضا وب می توانید به مرکز آموزش تخصصی رضا وب مراجعه نمایید.

 

اطلاعات تماس رضا وب

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *